desery

Marjarahka – fiński deser na serku i kremówce z mrożonymi jagodami

To chyba jeden z najczęściej przygotowywanych deserów w Finlandii. Robi się go szybko, łatwo i wychodzi spora porcja. Najczęściej dodawane są jagody oraz brusznica ale również maliny, truskawki czy mieszanka owoców. Ja pierwszy raz jadłam go z owocami brusznicy ale ulubiona wersja to chyba jednak jagodowa choć z truskawkami jeszcze nie próbowałam. W sezonie Bożonarodzeniowym serwuje się go z konfiturą śliwkową. Przepis ze szkolnego kursu gotowania.

Składniki :

  • 200 ml śmietanki kremówki 30-36 %
  • 250 g serka śmietankowego jak na sernik
  • 200 g mrożonych jagód ( malin, truskawek, brusznicy, poziomek, porzeczki itp.)
  • 50 ml cukru ( cukru pudru, cukru trzcinowego, w zdrowszej wersji świetnie sprawdzi się ksylitol )
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego

Mrożone owoce wyciągamy wcześniej do miseczki i pozostawiamy do odmrożenia.

Śmietankę przekładamy do miski. Ubijamy za pomocą miksera aż będzie gęsta i podwoi swoją obętość. Dodajemy serek. Mieszamy aż całość będzie gładka i bez grudek. Dokładamy oba cukry, mieszamy. Na koniec dorzucamy owoce razem z sokiem, który puścił podczas rozmrażania, mieszamy.

Smacznego 🙂

4 myśli w temacie “Marjarahka – fiński deser na serku i kremówce z mrożonymi jagodami

  1. Marjarahka wydaje się być idealnym deserem na każdą okazję. To świetne, że można go przygotować z różnymi owocami, co daje dużo możliwości eksperymentowania z smakami. Chociaż jeszcze nie miałam okazji spróbować tego deseru, to Twój przepis zainspirował mnie do tego.

    Polubienie

Dodaj komentarz