ciasteczka

Ciastka z fasoli

Zasługują na nazwę ciastka brownie. Ich konsystencja i smak przypomina ciasto brownie. Głęboki czekoladowo-kakaowy smak sprawia, że absolutnie nikt nie będzie wiedział z czego są te ciastka. Idealny sposób aby przemycić fasolę dla dzieci, które jej nie lubią. Przepis z bloga Domowe wypieki.

Składniki :

  • 1 puszka białej lub czerwonej fasoli ( po odsączeniu powinno być ok 250 g – ja miałam z kartonika i po odsączeniu otrzymałam 219 g. Nie dokładałam więcej )
  • 1 jajko
  • 20 g gorzkiego kakao
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 50 g ksylitolu lub cukru

50 g czekolady siekamy, odstawiamy. Pozostałe 100 g czekolady roztapiamy nad kąpielą wodną.

Fasolę z jajkiem i ksylitolem miksujemy za pomocą blendera na jednolitą masę. Dodajemy roztopioną czekoladę a na końcu kakao ( ja swoje przesiałam ). Mieszamy aż składniki dobrze się połączą.

Z ciasta robimy kulki wielkości orzecha włoskiego. Lekko spłaszczamy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu każdego ciastka układamy wcześniej odłożone posiekane kawałki czekolady.

Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.

Smacznego 🙂

Dodaj komentarz