ciasta

Gryczane ciasto czekoladowe z cukinią, bananami i pieprzem

Kolejne zdrowe ciasto od Moniki Mrozowskiej z książki ” Słodkie i zdrowe czyli desery, które możesz jeść codziennie „. Nie jest to ciasto dla każdego. Jeśli ktoś nie lubi wyraźnego smaku mąki gryczanej to ciasto nie przypadnie mu do gustu. Mocno czekoladowe, piaskowe wręcz sypkie z przewijającym się gdzie nie gdzie bananem. Myślę, że dodatek większej ilości cukinii lub banana poprawił by jego konsystencję. Najlepiej smakuje na drugi i trzeci dzień. Dlaczego postanowiłam opublikować ten przepis mimo, że okazał się niedoskonały ? Zjadłam wszystko, posmakował mi i widzę w tym przepisie ogromny potencjał. Może również stanowić źródło inspiracji dla osób, które lubią się zdrowo odżywiać.

Składniki :

  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 3/4 szklanki drobno startej cukinii
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 5 łyżek cukru trzcinowego ( użyłam cukru kokosowego )
  • 1 łyżeczka sody
  • 50 g masła
  • 1 łyżka octu
  • 1/3 łyżeczki czarnego mielonego pieprzu
  • 1 banan

Czekoladę oraz masło roztapiamy nad kąpielą wodną. Odstawiamy.

Mąkę gryczaną przesiewamy. Dodajemy cukinię, roztopioną czekoladę z masłem, cukier trzcinowy, sodę, pieprz i na samym końcu ocet. Wszystko starannie mieszamy. Na koniec dodajemy pociętego w plasterki banana. Ponownie mieszamy.

Ciasto przelewamy do formy o średnicy ok 20 cm wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy w temperaturze 200 stopni C przez ok 30 minut lub do tzw. suchego patyczka.

* W przepisie jest jeszcze sos malinowy, którym można polać ciasto. Ja go pominęłam ale być może wpływa to na jego konsystencję podczas jedzenia. 100 g malin i 1/3 szklanki soku jabłkowego gotujemy 5 minut a następnie całość miksujemy na sos. Przed podaniem ciasta każdy kawałek polewamy sosem.

2 myśli w temacie “Gryczane ciasto czekoladowe z cukinią, bananami i pieprzem

Dodaj komentarz