zupy

Zupa szparagowa z ziemniakami i fetą

Pyszna iście wiosenno-letnia zupa ze szparagów. Lekka, aromatyczna. Feta nadaje jej nowego charakteru dodatkowo doprawiając całość. Na zdjęciu nie zobaczycie fety bo zapomniałam jej dodać i pierwszą porcję zjadłam bez 😀 Zupa zarówno z fetą jak i bez jest bardzo smaczna więc jeśli nie przepadacie za tym serem nie musicie go dodawać. Przepis z Kwestia Smaku .

Składniki :

  • 1/2 pęczka zielonych szparagów ( ok 10 sztuk ) – zużyłam cały pęczek
  • 1/2 kg ziemniaków
  • 1 łyżka oliwy lub oleju
  • 2 łyżki masła
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 L bulionu jarzynowego lub drobiowego
  • 1/3 łyżeczki kurkumy w proszku
  • 4 łyżki posiekanego koperku
  • 4 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 200 g śmietany 18 % ( użyłam słodkiej śmietanki 10 % )
  • ser feta

W garnku rozgrzewamy oliwę z masłem. Dodajemy obrane i pocięte w niewielką kostkę ziemniaki. Podsmażamy 3-4 minuty. Dodajemy obrany i przepołowiony czosnek. Smażymy kolejne 2 minuty. Wlewamy gorący bulion, dosypujemy kurkumę. Całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy 10-15 minut aż ziemniaki będą miękkie.

Odłamać twarde końce szparag. Główki zachować w całości. Łodygi pociąć w cienkie plasterki. Dorzucić do ugotowanych ziemniaków. Gotować kolejną minutę. Ja pogotowałam nieco dłużej.

Na koniec dodajemy koperek. Zestawiamy z ognia. Śmietanę należy zahartować i dodać do zupy. Jeśli używamy słodkiej śmietanki nie trzeba tego robić tylko dodać od razu do zupy. Wymieszać. Podajemy ze szczypiorkiem i pokruszoną fetą.

Smacznego 🙂

5 myśli w temacie “Zupa szparagowa z ziemniakami i fetą

Dodaj komentarz