domowego wyrobu

Munavoi – fińskie masło jajeczne

W Finlandii masło jajeczne robi się do pierogów karelskich i je się je absolutnie przez cały rok. W sklepie takie masło bardzo ciężko znaleźć a jak już jest to dość drogie. Jego wykonanie nie jest ani trudne ani czasochłonne więc warto pokusić się o zrobienie w domu. Wystarczą 2 składniki. W domowym maśle jajecznym znajdziemy większe kawałki jajka natomiast to ze sklepu jest gładkie i ja takie też przygotowuję. Przepis z valio.fi .

Składniki :

  • 100 g miękkiego masła
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • sól do smaku ( ja używam solonego masła więc nigdy już nie dosalam dodatkowo )

Jajka obieramy ze skorupek. Jeśli chcemy aby nasze masło jajeczne było z widocznymi kawałkami jajka to należy je posiekać w drobniutką kostkę i wymieszać z miękkim masłem. Doprawić solą do smaku. Lub możemy zmiksować jak ja za pomocą blendera masło z jajkami na gładki mus.

Masło przechowujemy w lodówce.

Smacznego 🙂

6 myśli w temacie “Munavoi – fińskie masło jajeczne

    1. Kuchnia Fińska jest prosta i potrawy z reguły szybko się przygotowuje. Tak jak w Polskiej kuchni ziemniak króluje na stołach. Nie mniej jest to bardzo smaczna kuchnia. U mnie na blogu znajdziesz kilka przepisów kuchni Fińskiej.

      Polubienie

    1. Pierogi bardziej przypominają placuszki ale są bardzo smaczne. Jeszcze nie porwałam się na ich przygotowanie choć przyjdzie taki dzień, że podejmę się tego wyzwania 😀 A masło takie z powodzeniem można wykorzystać np. jako smarowidło na kanapki, do wędlin czy mięs.

      Polubienie

Dodaj komentarz