ciasta

Mazurek limonkowy ( w zdrowszej wersji )

W zeszłym roku umieściłam wpisy na podobne mazurki jak malinowy czy orzechowo-czekoladowy. Tym razem przychodzę do Was z orzeźwiającym mazurkiem limonkowym. Kruche ciasto do każdego jest takie samo ale cały smak i dopełnienie znajduje się w nadzieniu. Zdrowe z przepyszną masa limonkową, nie za słodki. Dla mnie idealny ! Przepis Monika Mrozowska z książki ” Słodko, zdrowo, świątecznie „.

Składniki na spód :

  • 150 g mąki orkiszowej
  • 100 g masła
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki syropu z agawy ( u mnie miód gryczany )

Wszystkie składniki miksujemy w malakserze na jednolite ciasto. Lub wyrabiamy rękoma na kruche ciasto. Wkładamy do lodówki na 30 minut. Następnie wałkujemy i wykładamy prostokątną formę o wymiarach ok 20×25 cm ( u mnie nieco mniejsza ) wyłożonej papierem do pieczenia. Ponownie wkładamy do lodówki na 10 minut po czym pieczemy w temperaturze 180 stopni C przez 25 minut. Po upieczeniu studzimy.

Masa :

  • 75 g nerkowców
  • sok z 3 limonek
  • 3 łyżki miodu wielokwiatowego ( u mnie malinowy )

Nerkowce mielimy w młynku na mąkę.

Sok z limonki i miód umieszczamy w rondelku, zagotowujemy. Ściągamy z palnika, dodajemy mielone orzechy, mieszamy. Masę przecieramy przez sito aby nie było grudek. Wylewamy na upieczony i wystudzony spód. Wkładamy do lodówki aby masa zastygła.

Smacznego 🙂

4 myśli w temacie “Mazurek limonkowy ( w zdrowszej wersji )

Dodaj komentarz