inne słodkości · pozostałe · pączki · słodkości bez pieczenia

Rosyjskie pączki (na serku wiejskim )

Przepis wywodzący się z kuchni rosyjskiej. Malutkie pączki na jeden kęs. Szczerze przyznam bardzo dobry przepis bo serek wiejski nadaje pączkom świetną strukturę no i oczywiście smak. To jeden z tych idealnych przepisów na mini pączki, który nie może się nie udać. Przepis z Simplyhomecook.

Składniki :

  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru ( użyłam cukru trzcinowego )
  • 1 łyżka rumu ( pominęłam )
  • 454 g serka wiejskiego ( u mnie serek wiejski waniliowy granulowany )
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 szklanki kwaśnej śmietany 18 % ( użyłam creme fraiche )
  • 2 i 1/4 szklanki mąki
  • olej do głębokiego smażenia

Jajka ubijamy z cukrem na jasną, gęstą, kremową masę. Następnie dodajemy rum, ser oraz śmietanę. Miksujemy.

Osobno w misce przesiewamy mąkę, sól oraz proszek. Całość dodajemy do masy jajecznej i miksujemy aż składniki dobrze się połączą.

W rondlu rozgrzewamy olej.

Nabieramy niewielkie ilości cista np. za pomocą łyżeczki i wkładamy do rozgrzanego oleju. Smażymy z obu stron na złoty kolor. Uwaga bo olej może mocno skwierczeć. Przyczyną jest serek. Ja na raz mogłam wrzucić tylko 3 kulki ciasta.

Smacznego 🙂

2 myśli w temacie “Rosyjskie pączki (na serku wiejskim )

  1. W przepisie napisalas, ze potrzeba 1/4 szklanki kwasnej smietany, a Ty uzylas crème fraîche, a crème fraîche, to w tlumaczeniu i doslownie to jest wlasnie kwasna smietana, wiec gdzie sens, gdzie logika?

    Polubienie

    1. Crème fraîche od kwaśnej śmietany 12% czy 18% różni się przede wszystkim w smaku. Zwykła kwaśna śmietana jest kwaskowata w smaku. Crème fraîche taki nie jest bo to lekko ukwaszona śmietana. Konsystencja również jest inna gdyż crème fraîche posiada zazwyczaj 35 % tłuszczu. Jest bardzo gęsty niczym serek do smarowania. Różnice są dość znaczne.

      Polubienie

Dodaj komentarz