ciasteczka

Kruche ciastka z posypką cukrową

Ciastka przywodzą na myśl moje smaki dzieciństwa. Kruche, posypane z wierzchu cukrem. Za moich czasów dodawało się cukier wanilinowy co sprawiało, że pachniały i smakowały wanilią. Do swoich dodałam prawdziwy cukier waniliowy, który już nie daje tej intensywności smaku ale w niczym to nie przeszkadza bo ciasteczek i tak nie można przestać jeść…takie dobre 😀 Przepis z bloga Moje Wypieki.

Składniki :

  • 115 g masła o temperaturze pokojowej
  • 50 g cukru z prawdziwa wanilią
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 200 g mąki pszennej
  • 3 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Ponad to :

  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka
  • gruby cukier do posypania np. demerara

Masło wraz z cukrem ucieramy na jasną puszystą masę. Cały czas ucierając dodajemy jajko oraz ekstrakt. Na koniec dodajemy mąki oraz proszek. Miksujemy do momentu aż składniki dobrze się połączą.

Mi się bardzo śpieszyło i nie przeczytałam sposobu wykonania ponieważ z góry założyłam, że skoro kruche to mogę je wyrobić w malakserze. I tak zrobiłam wrzuciłam wszystkie składniki do malaksera i zmiksowałam na jednolitą masę.

Ciasto powinno być miękkie, nie klejące. Ciasto owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na 2 godziny.

Po tym czasie ciasto przekładamy na posypany mąką blat kuchenny. Wałkujemy na grubość ok 3 mm. Z ciasta wycinamy ciasteczka i za pomocą szpatułki, delikatnie przenosimy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Każde ciasto smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy z wierzchu cukrem.

Pieczemy w temperaturze 180 stopni C przez 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika ciastka studzimy na kratce.

Smacznego 🙂

7 myśli w temacie “Kruche ciastka z posypką cukrową

Dodaj komentarz