ciasta

Łatwe ciasto z patelni

Macie ochotę na eksperymenty i ciasto prosto z patelni ? Zapraszam na poniższy przepis. Ciasto w sam raz do kawy. Smakiem przypomina babkę ucieraną o bardziej zbitej konsystencji. Jedynym wyzwaniem jakie może Was napotkać to przewrócenie ciasta na drugą stronę. Nie zawsze trzeba to robić ale akurat u mnie była taka konieczność. Jednak samo przewracanie poszło szybko i sprawnie. Przepis z bloga Niebo na talerzu.

Składniki :

  • 3 duże jajka lub 4 małe
  • 3/4 szklanki cukru ( białego, trzcinowego, brązowego, kokosowego ew. ksylitolu lub erytrytolu )
  • 120 ml oleju roślinnego
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2,5 szklanki mąki pszennej ( lub mieszanki bezglutenowej ” do ciast ” )
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 średniej wielkości banany lub 250g borówki amerykańskiej ( pominęłam dodawanie owoców )

Jajka ubijamy z cukrem na gęstą, puszystą pianę ( ok 5 minut ). Następnie dodajemy olej, jogurt. Mieszamy. Dokładamy mąkę, proszek do pieczenia, mieszamy aż składniki połączą się na jednolitą, gładką masę. Jeśli używacie borówek to w tym momencie należy je wrzucić do ciasta i wymieszać.

Patelnię o średnicy 28 cm ( u mnie mniejsza ) smarujemy olejem lub masłem. Jeśli nie jesteście pewni patelni czy ciasto przywrze to najlepiej wyłożyć papierem do pieczenia. Ja tak zrobiłam.

Jeśli będziecie używać bananów to kroimy je na 2 cm krążki i z 2 bananów krążki układamy na patelni. Ciasto wylewamy na patelnię. Na wierzchu poukładać pozostałe pokrojone w krążki banany.

Ustawiamy mały ogień. Patelnię przykrywamy pokrywką. Jeśli patelnia posiada dziurkę należy ją zakryć za pomocą foli aluminiowej.

Ciasto trzymamy na średnim palniku na małym ogniu 30 minut ( ja posiadam płytę  ( nie indukcyjną ) i trzymałam na mocy trochę ponad 3 ). Po tym czasie ciasto sprawdzamy patyczkiem czy się upiekło. Jeśli ciasto za bardzo się przypieka od spodu należy ciasto przewrócić na drugą stronę. Moje nie dopiekało się od góry chociaż całość była ładnie ścięta więc je odwróciłam. W takiej sytuacji od góry nakładamy talerz i obracamy ciasto. UWAGA na ciężar patelni i ciasta oraz to, że patelnia jest gorąca. Następnie ciasto przekładamy z powrotem na patelnię. Ja trzymałam na ogniu swoje ciasto dłużej niż 30 minut ze względu na użycie mniejszej patelni.

Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego 🙂

8 myśli w temacie “Łatwe ciasto z patelni

Dodaj komentarz