ciasta · słodkości bez pieczenia

Szybkie ciasto na krakersach bez pieczenia

Nie wiem czy Wy tak macie ale czasami chodzą za mną zachcianki na konkretne smaki czy produkty. Tym razem chodziło ciasto bez pieczenia z masą mascarpone. Bratowa przysłała mi przepis na to ciasto, które robiła w okresie Wielkiej Nocy. Rekomendacje miał bardzo dobre wiec i ja skusiłam się na przygotowanie go. Ciasto jest zwarte, kremowe i szybko się je robi. Ja postanowiłam dodać kajmak w zdrowszym wydaniu z ksylitolem i dżem słodzony daktylami. Zadziwiająco słodki mimo zamiany cukru na bardziej fit składniki. Dla mnie jest to wystarczająca słodkość. Myślę, że zadowoli tych co lubią bardziej jak i mniej słodkie wypieki. Przepis Natalia Maszkowska .

Składniki :

  • 200 g krakersów
  • 220 g dżemu np. porzeczkowego ( u mnie czereśniowy słodzony syropem z daktyli )
  • 400 g mascarpone
  • 3-4 łyżki kajmaku lub masy krówkowej
  • 150 ml śmietanki kremówki 30 %
  • garść pistacji ( pominęłam )
  • wanilia, ekstrakt waniliowy ( opcjonalnie – ja pominęłam )
  • szczypta soli

Mascarpone, kajmak, kremówkę, wanilię, szczyptę soli miksujemy na gładką, jednolitą masę. Masę dzielimy na 3 porcje, plus pozostawiamy trochę na pokrycie wierzchu.

Formę o wymiarach 30,5 x 11,7 cm lub innej o podobnych wymiarach ( ja użyłam 20,5 x 20,5 cm ) wykładamy papierem do pieczenia. Na dnie układamy krakersy. Następnie nakładamy 1/3 porcji dżemu. Na dżem porcję kremu, który równomiernie rozsmarowujemy po całości. Krem jest dość gęsty i nie jest go łatwo rozsmarować ale odrobina wysiłku i uda się. Na krem ponownie układamy warstwę krakersów. Kolejno dżem i znowu krem. Na wierzch ponownie krakersy, dżem, niewielka ilość kremu. Pozostałe krakersy kruszymy i rozsypujemy równomiernie po wierzchu ciasta. Dodatkowo można posypać po wierzchu posiekanymi pistacjami.

Ciasto wstawiamy na kilka godzin do lodówki.

Smacznego 🙂

5 myśli w temacie “Szybkie ciasto na krakersach bez pieczenia

Dodaj komentarz