ciasta

Tarta budyniowa na kwaśnej śmietanie z czerwoną porzeczką

Pyszna, kremowa tarta do, której idealnie pasują kwaskowate owoce. Nadzienie bazuje na kwaśnej śmietanie i creme fraiche ale podczas konsumpcji trudno odgadnąć, że to główny składnik. Gorąco polecam !!! Przepis z bloga Moje wypieki.

Składniki na kruchy spód :

  • 175 g mąki pszennej
  • 115 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
  • 1 żółtko
  • 50 g cukru pudru ( u mnie erytrytol w pudrze )
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki zimnej wody

Mąkę przesiać, posiekać z masłem. Dodać pozostałe składniki. Szybko zagnieść na jednolite, gładkie ciasto. Ja wszystkie składniki wrzuciłam do malaksera.

Ciasto zawijamy w folie spożywczą. Schładzamy w lodówce przez minimum 60 minut.

Formę na tartę o średnicy ok 24 cm ( u mnie podłużna o wymiarach ) wysmarować masłem i wysypać mąką. Nadmiar mąki strzepnąć.

Ciasto rozwałkować na grubość 3 mm, wyłożyć formę do tarty. Ponownie schładzamy w lodówce przez 30-60 minut. Schłodzone ciasto delikatnie oprószyć mąką. Na wierzch wyłożyć papier do pieczenia na który należy wysypać ceramiczne kulki, ryż lub suchy groch/fasolę aby obciążyć ciasto podczas pieczenia.

Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 210 stopni C po czym od razu po włożeniu formy ze spodem obniżamy temperaturę do 180 stopni C. Podpiekamy 15 minut. Następnie wyciągamy formę z piekarnika. Zdejmujemy papier z obciążeniem a spód ponownie podpiekamy przez kolejne 5-7 minut aż się zrumieni. Wyciągamy z piekarnika i od razu wypełniamy nadzieniem.

Nadzienie :

  • 2 duże jajka
  • 225 g kwaśnej śmietany 18 %
  • 55 g creme fraiche lub kwaśnej śmietany 18 %
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 100 g cukru ( u mnie erytrytol )
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • szczypta soli

Ponad to :

  • garść świeżych drobnych owoców ( porzeczka, wiśnie, jagody itp. )

Wszystkie składniki na nadzienie miksujemy aż powstanie jednolita masa.

Masę wylewamy na spód. Po wierzchu rozrzucamy owoce. Jeśli nie chcecie owoców dodawać do masy to po upieczeniu i ostudzeniu można ułożyć je na wierzchu tarty.

Pieczemy w temperaturze 190 stopni C przez 20-30 minut. Wierzch tarty po upieczeniu powinien być miękki ale nie płynny. Jeśli będzie płynny należy go przetrzymać nieco dłużej piekarniku.

Tartę wyciągamy z piekarnika, studzimy a następnie schładzamy w lodówce przez kilka godzin.

Smacznego 🙂

Dodaj komentarz