ciasteczka

Ciastka z czerwoną porzeczką

Miały być kruche ciasteczka ale mi wyszły miękkie, maślane ciastka z dodatkiem porzeczki. Zrobiłam mniej ale za to większych ciastek i nie spłaszczałam ich z góry. Jednak czy kruche czy miękkie smakują bardzo dobrze. Słodkie ciastko przełamane kwaskowością porzeczki z przedzierającym się smakiem czekolady. Przepis z bloga Moje wypieki .

Składniki :

  • 125 g miękkiego masła
  • 150 g mąki pszennej
  • 3 łyżki zmielonych migdałów
  • 150 g drobnego cukru do wypieków ( u mnie ksylitol )
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 100 g posiekanej gorzkiej czekolady lub czekoladowych drobinek
  • 150 g czerwonej porzeczki

Masło ucieramy z cukrem na jasną, puszystą masę. Następnie dodajemy jajko, wanilię, miksujemy. Dokładamy mąkę, mielone migdały. Ponownie miksujemy do otrzymania jednolitej masy. Na końcu dodajemy drobinki czekoladowe, mieszamy. Ciasto będzie klejące. Można włożyć je na 30 minut do lodówki.

Masę nakładamy za pomocą dwóch dużych łyżek na blachę do pieczenia wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasteczka układamy w dość sporych odstępach. Spłaszczamy łyżką od góry każde ciastko i delikatnie wciskamy kilka kulek czerwonej porzeczki.

Pieczemy w temperaturze 190 stopni C przez 10 minut lub do momentu zezłocenia brzegów.

Smacznego 🙂

4 myśli w temacie “Ciastka z czerwoną porzeczką

Dodaj komentarz