ciasteczka

Ciastka herbaciane

Fenomenalne w smaku ciastka. Bardzo dobrze się je wykrawa i nie zmieniają swojego kształtu. Można je dodatkowo przełożyć kremem z kaszy jaglanej ale ja ten krok pominęłam. Same smakują mi idealnie. Przepis z bloga Fly me to the spoon .

Składniki :

  • 200 g mąki orkiszowej + 1-2 łyżki do podsypania
  • 4 łyżki czarnej herbaty Earl Grey lub innej czarnej ulubionej ( ja dałam herbatę z cytryną, imbirem, zieloną herbatą i ehinaceą firmy Twinings )
  • 5 łyżek erytrytolu lub cukru
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 120 g zimnego masła

Herbatę kruszymy między palcami aby była drobniejsza. Wszystkie składniki wkładamy do malaksera i wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto. Ciasto można również zagnieść rękoma.

Ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 30 minut.

Po tym czasie ciasto wykładamy na stolnicę oprószoną mąką. Wałkujemy na grubość ok 1 cm grubości. Foremką wycinamy ciastka. Ciastka układamy na blasze do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia.

Ciastka pieczemy w temperaturze 180 stopni C przez 10-15 minut.

Smacznego 🙂

Jedna myśl w temacie “Ciastka herbaciane

Dodaj komentarz