muffinki

Drożdżowe muffiny kardamonowo-cynamonowe

Pyszne muffiny korzenne, których wykonanie nie powinno sprawić żadnych problemów. Jeśli zdecydujecie się je polukrować zyskacie dodatkowo smak pomarańczy. Przepis z Curlygirlkitchen .

Składniki :

  • 4 łyżki roztopionego masła
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 3 szklanki mąki chlebowej
  • 1/4 szklanki cukru ( u mnie cukier trzcinowy )
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/4 łyżeczka mielonego kardamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej ( nie miałam, zastąpiłam cynamonem )
  • 1 opakowanie ( 7 g ) drożdży instant
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Masło mieszamy z maślanką. Odstawiamy.

2 i 1/2 szklanki mąki mieszamy z cukrem, solą, przyprawami i ekstraktem. Dodajemy chłodne masło z maślanką, wbijamy jajko. Wyrabiamy na gładkie i elastyczne ciasto podsypując stopniowo pozostałą mąką w razie potrzeby ( ja już nie dodawałam 1/2 szklanki mąki, ciasto było idealne ).

Ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na ok 1-1 i 1/2 godziny.

Nadzienie :

  • 4 łyżki roztopionego masła
  • 3/4 szklanki ciemnego brązowego cukru ( u mnie cukier trzcinowy – Demerara )
  • 2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu

Ponad to :

  • 1 żółtko

Cukier. kardamon, cynamon mieszamy razem, odstawiamy.

Wyrośnięte ciasto wałkujemy na posypanej mąką stolnicy na prostokąt o wymiarach ok 35 x 50 cm. Wierzch smarujemy masłem i całość równomiernie posypujemy mieszanką cukru i przypraw. Ciasto zwijamy w rulon wzdłuż dłuższego boku. Tniemy na 12 równych krążków.

Formę na muffiny wykładamy papilotkami lub smarujemy masłem. Każdy kawałek umieszczamy w foremce. Odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na ok 40 minut.

Po tym czasie każda muffinkę smarujemy rozbełtanym żółtkiem. Pieczemy w temperaturze 180 stopni C przez 18-20 minut.

Po ostygnięciu można polukrować.

Lukier :

  • 1 i 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżka stopionego masła
  • 4-5 łyżek soku pomarańczowego

Wszystkie składniki lukru łączymy razem i mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji.

Smacznego 🙂

Dodaj komentarz