ciasteczka

Kruche ciastka cynamonowe

Małe, kruche, cynamonowe uzależniacze 😀 Idealnie się sprawdzą na różnego rodzaju przyjęcia. Nie wymagają dużego nakładu pracy ani oczekiwania aż ciasto się schłodzi w lodówce. Szybkie i przyjemne do wykonania. Przepis z bloga I love bake.

Składniki :

  • 250 g mąki tortowej
  • 120 g zimnego masła lub margaryny
  • 115 g cukru ( u mnie cukier kokosowy )
  • 1 łyżeczka cukru cynamonowego ( opcjonalnie – ja pominęłam )
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 jajko
  • szczypta przyprawy do piernika ( opcjonalnie – ja dodałam )
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy pocięte zimne masło. Całość siekamy nożem lub wkładamy do malaksera i siekamy. Dodajemy pozostałe składniki. Szybko ale dokładnie wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto.

Ciasto przekładamy na oprószoną mąką stolnicę. Rozwałkowujemy na grubość ok 0,5 cm. Za pomocą foremek wycinamy dowolne kształty. Ciastka przekładamy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Pieczemy w temperaturze 180 stopni C przez ok 15 minut.

Smacznego 🙂

2 myśli w temacie “Kruche ciastka cynamonowe

Dodaj komentarz