ciasteczka

Ciastka na serku z czekoladą

Zalega Wam w lodówce serek ? Ten przepis jest świetny do jego spożytkowania. Pyszne, mięciutkie, wypchane czekoladą. Przepis z bloga Kuchenne łasuchowanie .

Składniki :

  • 55 g miękkiego masła
  • 30 g kremowego serka
  • 80 g brązowego cukru
  • 25 g cukru białego ( u mnie erytrytol )
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 175 g mąki
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • ok 160 g posiekanej czekolady

Do miski przekładamy masło, serek, cukry, ekstrakt oraz jajko. Miksujemy ok 3 minuty aż masa będzie kremowa i puszysta.

Następnie dodajemy mąki, proszek, sodę, sól. Miksujemy tylko do połączenia składników. Na koniec dosypujemy czekoladę, mieszamy.

Z masy formujemy kuleczki wielkości orzecha włoskiego, lekko spłaszczamy. Układamy na talerzu, przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na 1-1,5 godziny. Moja masa była zwarta dlatego nie formowałam kulek tylko wstawiłam miskę z masą do lodówki na 30 minut. Następnie wyjęłam i za pomocą łyżki do lodów nabierałam masę i wykładałam prosto na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam w temperaturze 180 stopni C przez 15-17 minut. Natomiast jeśli zdecydujecie się na pierwszą wersję wykonania to należy je piec 8-9 minut ( te wykładane łyżką do lodów są dużo większe) w temperaturze 180 stopni C.

Smacznego 🙂

4 myśli w temacie “Ciastka na serku z czekoladą

Dodaj komentarz