dania główne

Pieczona wieprzowina z ziołami

Dawno już nie robiłam pieczonego mięska i niemalże zapomniał jak ono smakuje. Dzięki Rachel Allen przypomniałam sobie na nowo jaki to wyśmienity dodatek do obiadu. Wprawdzie zamiast świeżych ziół, które są w przepisie użyłam suszonych a kotlety schabowe zamieniłam na 1 kg schab ale efekt był znakomity. Wprowadziłam również parę małych zmian ale o tym w poniższym przepisie. Przepis z książki  ( mojego najnowszego nabytku ) Rachel Allen ” Entertaining at home ”

11DSC_0496

Składniki :

  • 4 duże kotlety schabowe lub 12 mniejszych ( u mnie 1 kg schabu w całości )

Marynata :

  • 50 ml oliwy z oliwek
  • sok z 1 cytryny ( nie miałam więc pominęłam )
  • 1 łyżka posiekanej szałwii ( użyłam suszonej )
  • 1 łyżka posiekanych listków rozmarynu ( użyłam suszonego )
  • 25 ml octu balsamicznego
  • 4 ząbki czosnku posiekane lub starte na drobnych oczkach

Wszystkie składniki marynaty mieszamy. Ja utarłam dodatkowo przez chwilę wszystko w moździerzu. Do plastikowej torby wkładamy mięso. Swoje pokroiłam w spore kawałki. Wlewamy marynatę i obtaczamy w niej mięso tak aby dobrze je pokryła. Zamykamy torbę i wkładamy do lodówki na noc a jeśli nie mamy tyle czasu to przynajmniej na 2 godziny.

Po tym czasie mięso wyciągamy z lodówki i obsmażamy je na patelni na dużym ogniu na złoty kolor ze wszystkich stron razem z marynatą, która zostanie w torebce ( około 2-3 minut ). Następnie układamy w brytfance lub blaszce do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220°C. Pieczemy 7-9 minut lub do momentu aż mięso jest dobrze upieczone.

Ja swoje mięsko ze względu na wielkość piekłam w 200°C przez ok 1,5 godziny słoniną ułożoną do dołu blachy. Kiedy mięso ładnie przypiekło się z góry nakryłam je papierem do pieczenia, żeby się nie spaliło.

Smacznego 🙂

Dodaj komentarz