ciasteczka

Snickerdoodles Nigelli

Przepis na te ciasteczka był już na moim blogu ale postanowiłam go reaktywować. Wprowadziłam do niego kilka zmian i w końcu nie będzie brakowało zdjęcia. Ciastka są chrupiące ale nie kruche. Ich konsystencja po upieczeniu jest naprawdę zaskakująca. Łatwe i szybkie w przygotowaniu. Idealne do kawy czy kubka mleka. Przepis Nigella Lawson z How to be a domestic goddess wypatrzony na blogu Moje wypieki.

Składniki :

  • 250 g mąki
  • pół łyżeczki gałki muszkatołowej ( zamieniłam na cynamon )
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 125 g miękkiego masła
  • 75g drobnego cukru do wypieków – użyłam cukru kokosowego ( w oryginale 100 g ale 75 g w zupełności wystarczy )
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Do obtoczenia :

  • 2 łyżki drobnego cukru do wypieków ( u mnie cukier kokosowy )
  • 1 łyżka cynamonu

W jednej misce wymieszać mąkę, sól, proszek do pieczenia, gałkę muszkatołową lub cynamon, odstawić.

W drugiej masło zmiksować z cukrem do puszystości i białości. Dodać jajko, ekstrakt z wanilii, dalej ubijać. Do ubitej masy dodać suche składniki i dobrze wymieszać. Masa nie powinna się kleić. W razie zbyt luźnej masy można ją wstawić do lodówki aby nieco stężała.

Cynamon wymieszać z cukrem. Odstawić.

Z masy formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, obtaczać je w cukrze cynamonowym, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie spłaszczyć.

Piekarnik nagrzać do temp. 180 °C . Ciasteczka pieczemy 15 minut lub do złotego brązowego koloru. W przypadku cukru kokosowego nie będzie tego widać. Ja piekłam swoje 15 minut.

Smacznego 🙂

Dodaj komentarz